مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

یکی از استراتژی هایی که در رشد و توسعه برند و کسب و کار شما به صورت آنلاین نقش مهمی ایفا می کند بهینه سازی و افزایش رتبه سایت است.

ممکن است این سوال مطرح شود که چرا بهینه سازی سایت تا این اندازه برای کسب و کارتان حیاتی است؟

در سال های اخیر افزایش تعداد کاربران اینترنت، موجب شده تا صاحبان کسب و کار با نمایش کالا یا خدمات شان به صورت آنلاین مشتریان بالقوه زیادی را جذب و آنها را در چرخه فروش قرار دهند.

با بهینه سازی و افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی مشخص به راحتی می توان نام خود را در معرض دید مخاطبین قرار داده و از آن به عنوان مزیت رقابتی استفاده کرد.

در ادامه به بیان مختصر مواردی که توسط تیم های حرفه ای بهینه سازی سایت انجام می شود اشاره شده است:

یکی از اساسی ترین فاکتورهای افزایش رتبه سایت در گوگل، یاهو و دیگر موتورهای جست وجو تعداد ورودی هایی است که سایت شما از دیگر سایت ها دریافت می کند که به اصطلاح به آن بک لینک گفته می شود. شما می توانید به راحتی بک لینک هایی را از سایت های دیگر ایجاد کنید اما کیفیت آن سایت ها برای گوگل حائز اهمیت است.

این یکی از خدماتی است که تیم های حرفه ای بهینه سازی سایت انجام می دهند که با شناسایی سایت های مرتبط با زمینه فعالیت مشتری و ایجاد بک لینک های مناسب موجب افزایش رتبه سایت در گوگل می شوند.

متخصصان بهینه سازی سایت با بازنگری و ارزیابی وب سایت شما اطمینان حاصل می کنند تا تمامی نکات و استانداردهای جدید در آن رعایت شده و می تواند امتیاز بهتری را از گوگل اخذ کند. اکثر افراد در حوزه بازاریابی اهمیت تعیین کلمات کلیدی در صفحات سایت را می دانند اما متدهای زیادی وجود دارد که با رعایت آنها می توان میزان اثربخشی کلمات را افزایش داد.

همکاری با تیم های حرفه ای بهینه سازی سایت موجب کاهش هزینه ها می شود. شرکت های زیادی هستند که پیشنهاد مبالغی پایین جهت افزایش رتبه سایت مشتریان و ترغیب به فعالیت با آنها می کنند و پس از گذشت مدتی و عدم دستیابی به نتیجه مناسب موجب هدر رفتن هزینه، زمان و بی اعتمادی در مشتری می شود.

در حال حاضر در بازار ایران بهینه سازی سایت به دو روش انجام می شود:

۱. ایجاد ترافیک مجازی روی وب سایت از کانال های مختلف که به آن black hat گفته می شود. با این روش سایت شما در مدت زمان کوتاهی موقعیت مناسبی را در گوگل به دست می آورد اما پس از مدتی این سایت ها توسط گوگل شناسایی و بلاک شده و جایگاه آنها تنزل می یابد.

۲. با شناسایی و ارزیابی کلمات کلیدی و استفاده از متدهای استاندارد گوگل انجام می شود. در این روش سعی می شود با تهیه محتوای مناسب و ایجاد ارتباط بین رسانه ها و سایت های مرتبط میزان ترافیک آن افزایش یافته و موجب اخذ رتبه بهتری در گوگل شود. البته این روش مستلزم صرف زمان بیشتری نسبت به حالت اول است.

در نهایت بهینه سازی سایت می تواند در جذب مخاطبین بیشتر، توسعه برند و ایجاد مزیت رقابتی شود و کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات را در پی خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی