مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

وقتی فرآیند گسترده برندسازی را طی می کنید، یک استراتژی جدید، یک پیام جدید، و شاید حتی یک لوگو یا شعار جدید خواهید داشت. اما بعد چی؟ به عنوان کارشناس، می توان گفت اغلب به دنبال تبلیغات رسانه ای و عمومی می روند. اما توصیه صحیح به شما این است: صبر کنید. اگر شما بدون اطلاع دادن به کارکنان خود به تبلیغات خارجی روی آورید، ممکن است در برند جدید خود شکست بخورید.

چرا؟ چون کارکنان شما مهم ترین قسمت پازل برند شما هستند. عدم اطلاع رسانی به آنها و عدم شمول آنها در برند جدیدتان می تواند جلوی موفقیت معرفی برند جدیدتان را بگیرد. در اینجا چهار دلیل برای معرفی برندتان به کارکنان قبل از معرفی عمومی را می آوریم:


1 -کارکنان شما سفیر برندتان هستند: کارکنان شما انسانی ترین بخش بیشتر برند شما هستند که چهره روزانه برند شما محسوب می شوند. کارکنان شما وعده برند شما را به طور مستقیم به مشتریان، شرکا، جامعه، رسانه ها، سرمایه گذاران، و غیره می رسانند. کارکنان شما اگر ندانند برند شما چیست، چگونه می توانند سفیر برند شما باشند؟ اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما برند جدید شما را به طور دقیق می شناسند و می دانند علت تغییر برند چیست ، و مطمئن شوید تصویر جدید برند شما با پیام آن دیده می شود.




2 -اگر کارکنان شما ندانند، سلیقه ای عمل خواهند کرد: کارکنان تان باید بتوانند تغییر برند را توضیح داده و قادر به پاسخ به سوالاتی که از آنها پرسیده می شود، باشند. در غیر این صورت، به خصوص اگر تغییر در استراتژی زیاد باشد سردرگمی کارکنان شما در عمل منعکس خواهد شد.


3 -کارکنان شما می توانند به اضافه شدن هیجان برند جدید شما کمک کنند: یک برند جدید به ویژه وقتی با مواردی مانند لوگو یا پیام جدید ظاهر می شود امری هیجان انگیز است. با در جریان قرار دادن کارکنان تان در مورد تغییرات ایجاد شده، می توانید شور و هیجانی ایجاد کنید که یک مصاحبه مطبوعاتی نمی تواند.


4 -تعهد کارکنان خود را به جای از بین بردن آن افزایش دهید: با در جریان قرار دادن کارکنان تان درباره معرفی برند قبل از معرفی عمومی، به آنها نشان می دهید که کارکنان شما به همان اندازه که برای مشتریان ارزش قائل هستید، ارزشمند هستند. یک برند تنها در مورد جذب مشتریان جدید، به دست آوردن سهم بازار، و غیره نیست. بلکه القای غرور در میان افرادی است که با شما کار می کنند. معرفی خارجی یک برند بدون اینکه در ابتدا به آموزش مخاطبان داخلی خود بپردازید، به سردرگمی و سرخوردگی آنها منجر می شود. و چرا که نه؟ هنگامی که شما کارکنان خود را در برند خود نگنجانید، در واقع به آنها می گویید که به آنها اهمیتی قائل نشده اید و یا حتی بدتر، آنها را فراموش کرده اید.


البته، در دنیای واقعی، همیشه امکان پذیر نیست که قبل از معرفی عمومی به معرفی داخلی برند پرداخته شود. اما راه های دیگری نیز وجود دارد. به خصوص در شرایطی که پنهان کاری مهم است، اغلب پیشنهاد می کنیم کارکنان را هم زمان با معرفی عمومی درجریان قرار دهید، و یا کارکنان خود را به روش های دیگری در جریان قرار دهید تا برای معرفی عمومی آمادگی داشته باشند.


 شش خطای رایجی که در برند سازی اتفاق می افتد را اینجا مطالعه کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی