مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.


نکته مهم در کسب وکار کوچک شما، جلب اعتماد مشتری است...

معمولا مصرف‌کنندگان نسبت به کسب‌و‌کار‌های کوچک احساس بی‌اعتمادی دارند و گمان می‌کنند که شرکت‌های کوچک نمی‌توانند مانند تجارت‌های بزرگ و شناخته شده مهارت، توانایی و تجربه مورد نیاز را در کار داشته باشند. اما این تفکر درست نیست، باید بتوانید به روش‌های مختلف مشتریان خود را متقاعد کنید.

 

داشتن یک کسب‌و‌کار کوچک می‌تواند مزیت‌های زیادی نیز داشته باشد چراکه به شما این امکان را می‌دهد که بر تمامی فعالیت‌های خود به‌خوبی تمرکز کنید و به‌طور گسترده بر فعالیت‌های اصلی نظارت داشته باشید که این امر باعث بهبود در تولید کالا و ارائه خدمات بهتر به مشتریان می‌شود. اما فراموش نکنید که کوچک بودن شرکت شما می‌تواند خریداران زیادی را نیز منصرف کند. پس در‌نهایت هنر شماست که بتوانید آنها را متقاعد کنید که شما نیز همچون شرکت‌های بزرگ در کار خود کاملا مهارت دارید و می‌توانید هم‌پای کسب‌و‌کار‌های بزرگ به رقابت بپردازید. درواقع آنچه مشتریان را نسبت به کسب‌و‌کار‌های کوچک بدگمان می‌کند، کوچک بودن ابعاد فیزیکی یک شرکت نیست بلکه ترس از نداشتن مهارت‌های کافی و تجربه کاری است. پس اگر احساس می‌کنید شرکت کوچکی هستید که توانایی‌ها و مهارت‌های زیادی دارید بهتر است آنها را به نمایش بگذارید.

 

*‌ راه‌های ارتباطی محدودی وجود دارد تا مشتریان بتوانند با کسب‌و‌کار شما بیشتر آشنا و میزان اعتبار شرکت شما را متوجه شوند. اما تمام این راه‌های محدود نیز باید به بهترین شکل ممکن گویای مهارت‌ها و تخصص‌های شما باشند. نخستین موردی که افراد به آن مراجعه می‌کنند وبسایت شماست. لازم است برای نخستین تصویری که مشتریان از شما می‌بینند برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و وبسایت خود را به بهترین شکل راه‌اندازی کنید تا پیام شما را نیز به‌خوبی انتقال دهد. مشتریان، وبسایت شما را نوعی اعتبار در کسب‌و‌کارتان در نظر می‌گیرند و توانایی تحت تاثیر قرار دادن آنها هنر شماست.

 

*‌ گاه موقعیت جغرافیایی و مکان یک شرکت نیز ممکن است در تفکر مصرف‌کنندگان نسبت به اینکه شما یک تجارت کوچک و غیرقابل اعتماد دارید تاثیر‌گذار باشد. برای مثال ممکن است دفتر کار شما در یک منطقه خارج از شهر باشد، شما می‌توانید همچنان در همان دفتر به کار خود ادامه دهید اما یک موقعیت بهتر نیز در شهر در نظر بگیرید و با اجاره یک فضای بهتر، بیشتر در دید مشتریان قرار بگیرید. فراموش نکنید که برای تماس با مشتریان نیز هیچ‌گاه از شماره موبایل استفاده نکنید که این نشان‌دهنده کوچک بودن و حرفه‌ای نبودن فعالیت شماست.

 

*‌ اگر کسب‌و‌کار شما بیشتر از طریق اینترنت و فعالیت‌های آنلاین انجام می‌گیرد بهتر است یک وبسایت با طراحی مناسب داشته باشید. یکی از نکاتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود نیز ایجاد یک ایمیل مناسب است. داشتن ایمیل با نام شخصی خودتان یا با نام‌های غیر‌متعارف و نامناسب برای کسب‌و‌کارتان نشان‌دهنده کوچک بودن و غیر‌حرفه‌ای بودن شماست.

 

*‌ ابزار‌ها و وسایل کاری خود اعم از بروشورها، کارت‌های تجاری، کاتالوگ‌ها و هرآنچه متعلق به کسب‌و‌کار شماست باید با مهارت طراحی شده باشد. فراموش نکنید که کاتالوگ‌ها یا کارت ویزیت‌های شخصی شما چهره عمومی کار شماست پس نمی‌توانید آنها را همچون کاردستی در نظر بگیرید و خودتان یک کارت ویزیت درست کنید. این کار ابدا حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. طبیعتا انجام کار‌های کوچک مانند داشتن یک کارت ویزیت که به‌خوبی طراحی و چاپ شده است کسب‌و‌کار شما را نمی‌سازد اما به شما کمک می‌کند تا وجهه خود را به‌عنوان یک شرکت معتبر و با تجربه حفظ کنید و مشتریان خود را از دست ندهید.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی