مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

ایجاد و توسعه برند شخصی

با تمرکز روی توسعه پایدار برندینگ شخصی خواهید دید که حسن شهرت شما به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به نقطه ای می رسید که این ضرب المثل معروف «تا زمانی کار کن که دیگر نیاز به معرفی خودت نداشته باشی» در مورد شما صدق خواهد کرد.

پرسش اصلی اینجاست که چنانچه شما به صورت همزمان به توسعه برند شخصی و تجاری تان بپردازید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به عنوان یک کارآفرین تمرکز روی خود و توسعه برند شخصی چالش بسیار بزرگی محسوب می شود خصوصا زمانی که شرکت تجاری شما هنوز در مراحل ابتدایی فعالیت خود قرار دارد. تلاش زیاد و فشارهای روحی و جسمی در نهایت ممکن است منجر به موفقیت کسب و کار شما شود. در چنین شرایطی است که شما به شرکت تجاری خود افتخار می کنید. در حقیقت می توان گفت برند همانند یک کودک است که شما شاهد رشد و پیشرفت آن خواهید بود.

با این حال همان طور که در فرآیند مراقبت و تربیت فرزندان رخ می دهد، ممکن است شما در جریان رشد و توسعه برند شرکت تجاری از خودتان غافل شده و بیش از هرچیز به رشد و نمو برند کسب و کارتان بیندیشید. پدر و مادر بودن به معنای کنارگذاشتن عادت ها و تفریحات شخصی است. همچنین وقتی شما به عنوان صاحب یک کسب و کار فعالیت می کنید این موضوع به معنای فراموش شدن برند شخصی تان است.

آنچه در این میان ممکن است از نظر شما پنهان بماند آن است که شما با توسعه برند شخصی خود قادر خواهید بود برند تجاری تان را نیز گسترش دهید، به بیان دیگر توسعه برند شخصی درهای رشد و پیشرفت را به روی کسب و کارتان خواهد گشود.

باوجود تمامی تعاریف موجود یک شرکت تجاری در نهایت چیزی نیست جز یک گروه از مردم و اینکه در نهایت چه کسی است که دوست نداشته باشد یا یک مدیراجرایی مشهور کار کند؟ ساخت یک برند شخصی همانند یک برند تجاری کاری دشوار و زمان بر بوده و نمی تواند یک شبه اتفاق بیفتد مگر آنکه خوش شانس باشید و برندتان به واسطه فعالیت هایی که انجام می دهید در اخبار مطرح شود. با این وجود با ثبات و فداکاری شما نیز در مسیری قرار می گیرید که پیش از این استیوجابز در آن قرار گرفته بود.

نام خود را در گوگل سرچ و نتایج آن را مشاهده کنید. چنانچه تاکنون فعالیتی در حوزه توسعه برندینگ شخصی صورت نداده باشید با اسامی مشابه نام خود روبه رو می شوید که به افراد دیگر تعلق دارند همچنین در این شرایط تنها لینکی که واقعا به شما مربوط می شود لینک مربوط به صفحه شخصی تان در شبکه های اجتماعی است. همچنین بسته به ساختار صفحه رسمی شرکت تجاری شما آن نیز باید در بالای لیست قرار داشته باشد.

مهم ترین نکته در رابطه با جست وجوی نام خود در گوگل بررسی لینک هایی است که به شما یا صفحه شخصی تان در شبکه های اجتماعی مربوط می شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از این لینک ها کاربران را به محتوای نامناسبی رهنمون نکرده و باعث تولید بازخوردهای منفی نشود.

از سوی دیگر باید روی محتوای تولید شده در وب سایت خود نظارت داشته و اطمینان حاصل کنید که توضیحات ارائه شده در وب سایت تان کاملا واضح و مرتبط با موضوع و حوزه فعالیت تان باشد. این موضوع سبب می شود که به هنگام جست وجوی نام شما یا کسب و کارتان، آدرس وب سایت رسمی تان در صدر لیست منتشر شده از سوی گوگل قرار بگیرد.

چنانچه وب سایت شخصی دارید (طراحی یک وب سایت شخصی برای توسعه برندینگ شخصی بسیار مهم و ضروری است) محتوای جذاب و ساده تولید کرده و به همراه عکس های خود آن را منتشر کنید همچنین قرار دادن لینک صفحات شخصی تان در شبکه های اجتماعی و لینک وب سایت شرکت تجاری تان نیز می تواند به میزان قابل توجهی به بهبود رتبه وب سایت تان در اینترنت کمک کند.

در زمینه کاری خود به یک متخصص تبدیل شده و برند شخصی تان را در کنار برند تجاری ایجاد کرده و به توسعه آن بپردازید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی