مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

 

بر اساس تحقیق جدیدی، تقریباً 46% از کسب‌وکارهای کوچک در سراسر دنیا وب‌سایتی برای خود ندارند و تقریباً نیمی از این موارد در آینده تصمیمی برای ایجاد وب‌سایت نداشته یا در موردآن طمینان ندارند.

 

اگر مشتری دارید، پس به وب‌سایت نیاز دارید

بله به همین سادگی است. همیشه بیش از 80% خریداران آنلاین یا آفلاین، به‌صورت آنلاین اقدام به جستجو اطلاعات در مورد فروشندگان می‌کنند و اگر وب‌سایتی در اختیار ندارید، بخش عمده‌ای از سود خود را ازدست‌ داده‌اید.

 

در حین آماده کردن این مطلب سعی شد تا با قدری تلاش و تمرکز تعدادی از شرکت‌هایی را که از این قاعده مستثنا هستند را جمع‌آوری شود تعدادی از شرکت‌هایی که از داشتن وب‌سایت سودی نمی‌برند که درنهایت به این نتیجه رسیدن که در دنیای کنونی حتی یک شرکت یا کسب‌وکار هم وجود ندارد که چنین وضعیتی داشته باشد و نیازی به یک وب‌سایت نداشته باشند.

 

مشتریان در زمان خرید کردن دارای گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب کردن از بین آن‌ها می‌باشند. حتی تا بدان جا که امکان خرید کردن از اقصی نقاط دنیا هم برای آن‌ها ممکن است.  هرچند که برای دریافت انواع خدمات می‌توانند خیلی راحت به پیشنهادهای شفاهی دوستان و همکاران توجه کنند، اما بازهم خیلی راحت قبل از دریافت پیشنهاد آن‌ها یا حتی پس‌ازآن اقدام به جستجوی آنلاین در مورد فروشنده یا حتی محصول و خدمات موردنظر می‌کنند. اگر برای کسب‌وکار وب‌سایتی طراحی نکرده باشید، مطمئناً پیشنهادهای شفاهی هم راهی برای نجات دادن شما در پیش ندارند. مطمئناً اگر به‌صورت آنلاین نتوانند شمارا پیدا کنند، به‌صورت آفلاین هم درجایی شمارا جستجو نمی‌کنند.

 

 

چرا برخی از کسب‌وکارها وب‌سایتی برای خود ندارند؟

به نظر می‌رسد در زمان تصمیم‌گیری برای داشتن یک وب‌سایت توسط یک کسب‌وکار کوچک، هزینه‌های تهیه و نگهداری آن همیشه یکی از گزینه‌های تعیین‌کننده به‌حساب می‌آید. اما حضور در فضای آنلاین همیشه نباید گران تمام شود. برخی از کسب‌وکارهای کوچک (خصوصاً آن‌هایی که نیاز به خریدوفروش آنلاین ندارند) می‌توانند با یک وب‌سایت ساده یا حتی یک وب‌سایت وبلاگ مانند و یک‌صفحه‌ای که شرحی از محصولات آن‌ها را ارائه می‌کند نیز نیازهای خود را برآورده کنند.

 

مالک هر کسب‌وکار کوچکی باید همواره در پی تهیه یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خودش باشد. ساده‌ترین دلیل آن‌هم این است که اگر شخصی توصیه شفاهی برای استفاده از خدمات یک کسب‌وکار را دریافت کند و در فضای آنلاین اثری از آن پیدا نکند، مطمئناً اصلاً در جای دیگر هم جستجویی برای آن انجام نمی‌دهد و این به معنای از دست رفتن یک فرصت درآمدزایی بالقوه برای آن کسب‌وکار به‌حساب می‌آید.

 

یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خود تهیه کنید – همین‌الان!!!

هرکسی به‌خوبی متوجه بودجه و محدودیت آن هست، و یک کسب‌وکار کوچک، خصوصاً کسب‌وکارهای جدید و نوپا ممکن است بودجه کافی برای بازاریابی محصولات خودشان به شکلی که تمایل دارند را نداشته باشند. تهیه یک وب‌سایت نیازی به هزینه کردن آن‌چنانی ندارد و درآمد حاصل از وب‌سایت همیشه ارزش میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای آن دارد، هرچند که درآمد حاصل از آن همیشه به‌طور دقیق قابل‌اندازه‌گیری نیست. به این موضوع هم توجه داشته باشید که اگر وب‌سایت خودتان را در ابتدا به‌صورت خیلی ساده یا حتی با یک صفحه راه‌اندازی کنید، همیشه با رشد و گسترش کسب‌وکار خود قادر به بسط و توسعه وب‌سایت خودتان را هم خواهید داشت.

 

برخی از نکاتی که برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت برای شرکت خودتان باید به آن‌ها توجه داشته باشید!

1-حتماً توجه داشته باشید، وب‌سایتی که طراحی و راه‌اندازی می‌کنید برای استفاده بر روی دستگاه‌های موبایل و همراه بهینه‌سازی شده باشد. امروزه تعداد افرادی که از گوشی‌های هوشمند یا تبلت ها برای دسترسی به فضای مجازی استفاده می‌کنند در حال افزایش پیدا کردن است. اگر وب‌سایت شما برای نمایش داده شدن بر روی این دستگاه‌ها بهینه نشده باشد، بازدیدکنندگان که همان مشتریان بالقوه شما هستند، به‌راحتی از آن خارج‌شده و ممکن است دیگر به سایت شما بازنگردند. از این مهم‌تر اینکه سایت‌هایی که برای نمایش بر روی دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده باشند، رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست می‌آوردند و بیشتر در نتایج جستجوهای گوگل نمایش داده می‌شوند.

2-بهینه‌سازی نتایج جستجو را مدنظر قرار دهید. اگر یک فرد حرفه‌ای را برای طراحی وب‌سایت خود در نظر بگیرید، وی باید حداقل‌هایی را درزمینهٔ بهینه‌سازی سایت در نتایج موتورهای جستجو بر روی آن در نظر بگیرد. حتی اگر وب‌سایت شما یک وب‌سایت ساده و تک‌صفحه‌ای باشد، کلمات کلیدی و برچسب‌های مشخصی وجود دارند که حتماً باید بر روی صفحات وب‌سایت از آن‌ها استفاده‌شده و با آن‌ها به گوگل معرفی شوند.

3-وب‌سایت‌ها به‌طورکلی ماهیتی سیال و روان دارند. برخلاف آن بروشور یا تبلیغاتی که برای عرضه به مشتری چاپ کرده‌اید، وب‌سایت‌ها دارای ماهیتی سیال و روان می‌باشند. اگر صاحب رستورانی هستید و نیاز به تغییر دادن منو وب‌سایت دارید، به‌صورت آنلاین این کار به‌سادگی قابل انجام هست. اگر کسب‌وکار شما به‌شدت رشد کرده و گسترش پیداکرده است و نیاز به اعمال تغییرات گسترده بر روی آن دارید، اعمال این تغییرات بر روی آن بسیار ساده هست. فقط توجه داشته باشید، در حال حاضر تنها داشتن یک وب‌سایت بسیار اهمیت دارد، چراکه تغییر و توسعه دادن آن پس‌ازاین بسیار ساده هست.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی