مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

شاید شما یک تیم فروش فوق‌العاده در اختیار داشته باشید، اما تا زمانی که تمام کارکنان خود را تشویق به مشارکت و کمک به فرایند فروش نکنید، فرصت بسیار بزرگی را از دست داده‌اید. فراموش نکنید، این فقط تیم فروش شما نیست که باید بفروشد!

 

بازاریابی

یک دپارتمان خوب بازاریابی باید بطور مستقیم بر فروش‌های شما تأثیرگذار باشد. آنها باید بازارهای مفید و مثمر ثمر را برای وارد شدن شما به آنها شناسایی کنند و همچنین در پیدا کردن و تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتریان نهایی به شما کمک کنند. بازاریابی همچنین قادر به تأثیرگذاری بر توسعه محصول بوده و به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های مناسب را برای قیمت‌گذاری مورداستفاده قرار داده و منابع مالی خلاقانه‌ای را تهیه کنید.

 

خدمات مشتری

از طریق گوش فرادادن به بازخورده دریافت شده از طرف مشتری، افراد شاغل در بخش خدمات مشتریان شما جزء جایگاه نخست جهت تشخیص ناامیدی مشتری و تبدیل کردن بازخورد منفی آنها به بازخورد مثبت می‌باشند. علاوه بر این، آنها می‌توانند بر اساس نظرات و بازخورد دریافت شده از مشتری ارتقاء و بهبود در محصولات و خدمات را پیشنهاد دهند. علاوه بر تأثیرگذاری بر میزان فروش، خدمات مشتری شما می‌تواند منجر به تشویق مشتریان برای مراجعه به شما در صورت داشتن تجربه‌ای مثبت از تعامل با شما شود.

  

حسابداری

بطور غیرمستقیم دیگر تیم های حاضر در مجموعه شما هم قادر به تأثیرگذاری بر میزان فروش شما می‌باشند. اعضای تیم حسابداری شما از طریق پیگیری حساب‌های معوق، فاکتورها و سفارش‌های خرید می‌توانند از فعالیت تیم فروش شما کاسته و زمان بیشتری برای پیگیری امر فروش در اختیار آنها قرار دهند. آنها همچنین می‌توانند اطلاعات مفیدی در رابطه با الگوهای هزینه کردن مشتری در اختیار تیم فروش بگذارند و همچنین با زیر نظر گرفتن روند هزینه‌های جاری سازمان از رقابتی باقی ماندن قیمت‌های شما خودداری کنند.

 

آی تی (فن‌آوری اطلاعات(

در اولین نگاه ممکن است تصور کنید که تیم فن‌آوری اطلاعات نمی‌تواند تأثیر بر میزان عملکرد تیم فروش داشته باشد و فعالیت آنها نهایتاً به طراحی و نگهداری سایت اینترنت شما یا به‌روزرسانی آن محدود می‌شود. اما نقش‌های کلیدی در این بخش هم وجود دارند که در صورت توجه کردن به آنها می‌توانند موجب تأثیرگذاری بر فروش کل مجموعه شما شوند. افراد حاضر در تیم آی تی شما به‌عنوان‌مثال می‌توانند اقدام به شناسایی و مشاوره به شما جهت سرمایه‌گذاری در نرم‌افزارهایی کنند که به پیشبرد فعالیت شما کمک می‌کند که از جمله آن می‌توان به نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اشاره کرد. آنها همچنین مسئولیت پشتیبانی از سخت‌افزارهای موردنیاز جهت حمایت از تیم های فروش را نیز بر عهده‌دارند.

 

تیم های تحویل کالا و خدمات

هر بخش مرتبط با تحویل کالا و خدمات قادر به تضمین کردن کیفیت محصولات و همچنین در دسترس و موجود بودن آنها می‌باشند. آنها می‌توانند یک تجربه مثبت در برقراری ارتباط با مشتری را فراهم آورند و همانند بخش خدمات مشتریان می‌توانند در ارتباط‌های خود با مشتریان با گوش دادن به پیشنهاد‌های ارائه‌شده از طرف آنها در جهت بهبود شرایط به شما کمک کنند. علاوه بر این، اگر تیم تحویل محصول شما بر اساس زمان‌بندی تعهد شده برای تحویل محصول اقدام نکنند، شما دیگر خرید مجددی از طرف آن دسته از مشتریان را دریافت نخواهید کرد.

 

بنابراین در حالیکه که تیم فروش شما ممکن است عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای داشته باشد، نباید به تنهایی در این امر فعالیت داشته باشند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای خارج شدن تیم فروش خود از انزوا انجام دهید، آشکار ساختن کمک و همکاری بخش‌های دیگر سازمان و تأثیر آنها در موفقیت تیم فروش خودتان است، در نتیجه تمامی اعضای سازمان متوجه همکاری بقیه شده و ضمن تشویق کردن آنها به ادامه تلاش و همکاری خودشان هم به همکاری کردن در این رابطه تشویق می‌شوند. فروش در واقع فعالیتی است که همه می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و البته باید برای پیشبرد فعالیت‌های خودشان در آن درگیر شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی