مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

شرکت نوپای هلدینگ آلفابت که گوگل نیز به یکی از زیرمجموعه‌های آن مبدل شده، اعلام کرده که از سال ۲۰۱۷ برای ارائه خدمات و تحویل اقلام مورد نظر مشتریان از پهپاد استفاده خواهد کرد.

 به گزارش رویترز، دیوید ووس مدیر طرح وینگ شرکت آلفابت می‌گوید این شرکت در حال مذاکره با اداره هوانوردی فدرال آمریکا و برخی سهامداران خود برای راه‌اندازی یک سیستم کنترل ترافیک هوایی برای پهپادهایی است که در آینده از فناوری‌های مخابراتی بی سیم و اینترنت برای هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها و پروازهای خود در ارتفاع کمتر از ۵۰۰ پا یا ۱۵۲ متر استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: ترتیبات تجاری و حرفه‌ای مربوطه در حال انجام است و از سال ۲۰۱۷ اجرایی می‌شود. آلفابت و آمازون از جمله شرکت‌هایی هستند که قصد دارند رویای تحویل کالا و خدمات به مشتریان با استفاده از پهپاد را به واقعیت مبدل کنند. البته تا زمانی که اداره هوانوردی فدرال آمریکا با این موضوع موافقت نکند اجرایی شدن طرح مذکور ممکن نیست.

 

پهپادهای اولیه گوگل در سال ۲۰۱۴ در استرالیا به پرواز درآمدند. این پهپادها 5/ 1 متر طول و 8/ 0 متر عرض داشتند و احتمالا در سال آینده نمونه‌های جدیدی از آنها عرضه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی