مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

شرکت کیاموتورز از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودرو‌سازی در کشور کره‌جنوبی و یکی از شرکت‌های وابسته به گروه «کیا هیوندای» است. این شرکت که در حال حاضر دومین خودروساز کشور کره‌جنوبی بعد از شرکت هیوندای محسوب می شود، پس از تاسیس خود ابتدا به تولید چندین مدل خودروی تحت لیسانس شرکت مزدای ژاپن اقدام کرد. این مدل‌ها شامل دو خودروی پراید و آوالا بود که پس از مدتی کوتاه در امریکای شمالی و استرالیا فروش بسیار خوبی پیدا کرد، اما نسل جدید کیا موتورز از سال ۱۹۹۳ نام خود را در میان تولیدکنندگان برتر خودروی جهان مطرح ساخت و عملیات تولید جدید ماشین‌های خود را در ایالات متحده به‌ویژه در ایالت کالیفرنیا آغاز کرد.

شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت‌های خود توانسته از یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره‌جنوبی به یک ابر کمپانی در تولید خودرو تبدیل شود. در شش دهه گذشته این کمپانی توانسته است به‌عنوان نیروی اصلی و محرکه وسایل نقلیه موتوری کره‌ای مطرح شود و با ادعای «تولید نخستین اتومبیل کره‌ای» و همچنین «صادرات نخستین اتومبیل از کره» خود را از سایر رقبایش متمایز کند. کلمه «کیا» از حروف چینی کی، به معنی «به وجود آمده و برخاسته از» و کلمه «آ» با اشاره به حرف اول کلمه آسیا مشتق شده و هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند معنای «برخاسته از آسیا» را نمایان می‌سازد. 
 این کمپانی با گسترش خطوط تولید توانست خود را با بازار تقاضای موجود در امریکا و سایر نقاط جهان هماهنگ کند و امروز به‌عنوان یکی از ستاره‌های صنعت خودروسازی جهان مطرح شود. در ابتدای راه‌اندازی خطوط تولید جدید، خودروهای ساخته شده توسط کیاموتورز به طور قابل ملاحظه‌ای از تولیدات سایر رقبا کمتر قابل اطمینان بود، اما کیاموتورز برای جبران این نقیصه خدمات پس از فروش رایگان را برای اتومبیل‌های تولیدی اش هم در حد وسیع و در دایره جغرافیایی بسیار بزرگ در نظر گرفت.

طی سال‌های اخیر هم شرکت کیاموتورز برای اصلاح عدم قابل اطمینان بودن وسایل نقلیه‌اش تلاش‌های بسیاری کرده است. به طوری که نرخ اطمینان در حال حاضر در اتومبیل‌های کیا بیشتر از سایر شرکت‌های تولیدکننده خودرو در آسیاست. اقدامات اصلاحی شرکت کیا در سال ۱۹۹۷ در گذر کردن کشور کره‌جنوبی از بحران‌های مالی آسیا نقش بسزایی داشت. به طوری که این شرکت در سال ۱۹۹۸ موفق شد کارخانه هیوندای موتور را تصاحب کند. همین موضوع باعث شد این شرکت تسلط بیشتری از قبل نسبت به بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد. اصلاحات چشمگیری که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ در کیا موتورز شکل گرفت نه تنها فروش این کارخانه را افزایش داد، بلکه موجب بالارفتن تقاضای محصولات این کمپانی در ایالات متحده هم شد که همین امر کیاموتورز را بر آن داشت تا کارخانه جدیدی را در ایالات می‌سی‌سی‌پی امریکا راه‌اندازی کند.

کیا موتورز دارای سه سایت تولیدی در کره‌جنوبی و یک کارخانه در کشور اسلواکی و یک شاخه امریکایی به نام «کیا موتورز امریکا» است که در 20 اکتبر 2006 به‌عنوان نخستین کارخانه مونتاژ محصولات کیا در وست پوینت ایالت جورجیا با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح شد. از سال 2005، کیا تمرکز ویژه‌ای بر بازار اروپا داشته و فروش محصولاتش از مرز یک میلیون دستگاه در این قاره گذشت. کیا‌موتورز هم اکنون رو به توسعه‌ترین خودروساز در تمام دنیا شناخته می‌شود و این تنها یکی از موفقیت‌های این شرکت با سابقه در بازار جهانی ا‌ست. همچنین یکی از بازارهای موفق این خودروساز در دهه‌های گذشته کشور ایران بوده است. امروزه خودروی پراید که مونتاژی از نمونه‌های اولیه یکی از اتومبیل‌های این شرکت است در ایران به‌عنوان یک خودروی پرمشتری و ارزان‌قیمت مطرح است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی