مهدی خانی مشاور تبلیغات

مهدی خانی در این وب سایت تلاش میکند تجربه های خود را در حوزه تبلیغات٬دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با شما به اشتراک بگذارد.

چرا یک یادداشت تشکر دست‌نویس موجب دیده شدن شما می‌شود؟

یکی از آسان‌ترین کارهایی که فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با انجام دادن آن نرخ موفقیت خود را بیش‌ازپیش افزایش دهند، تشکر کردن استیک تشکر صادقانه از طرف یک همکار، شریک تجاری یا حتی یک فروشنده چیزی که امروزه کلاً نایاب شده و به‌ندرت به دست می‌آید. یکی از دلایل آن این است که امروزه ارتباطات ما همگی کوتاه و خلاصه‌شده و در پشت صفحات مانیتور آدرس‌های ایمیل مخفی هست. شاید همین‌الان هم ارسال یک پیام تشکر از طریق ایمیل پس از جلسات مهم یا ارتباطات پر ریسک جزء روال عادی کاری شما باشد (که البته امیدوارم این‌گونه باشد). اما تنها تعداد محدودی از شمایی که این مطالب را می‌خوانید، از قلم و کاغذ استفاده می‌کنیم.

 

دلایل مختلفی مبنی بر بالا رفتن احتمال دیده شدن شما توسط مخاطب از طریق یک پیام تشکر دست‌نویس (و البته ارسال از طریق پست همراه با تمبر و . . . ) وجود دارد:

 

1- اول‌ازهمه اینکه افراد بسیار اندکی وجود دارند که چنین کاری را انجام می‌دهند.

آخرین باری که یک یادداشت تشکر دست‌نویس را از طریق پست دریافت کردید، چه زمانی بود؟ اگر تاکنون چنین چیزی در طی چند سال گذشته دریافت نکرده‌اید، پس نباید سعی در اقناع شما برای متمایز شدن شما از رقبا در صورت استفاده از این روش داشته باشم. ما بسیار از اوقات با استفاده از فن‌آوری روز و شبکه‌های اجتماعی اقدام به برقراری ارتباط می‌کنیم که استفاده از سیستم های قدیمی و به‌اصطلاح آنالوگ موجب منحصربه‌فرد شدن و متفاوت بودن ما می‌شود. پس متفاوت باشید!

  

2- ارسال ایمیل‌های تشکر آن‌قدر که به هرزنامه شباهت دارد، احساسی از تشکر و سپاسگزاری را منعکس نمی‌کند.

ارسال یک ایمیل تشکر تنها چیزی در حدود 5 ثانیه می‌برد و همه ما به‌طور روزانه این کار را انجام می‌دهیم. یک پیام تشکر دست‌نویس تنها 15 ثانیه بیشتر زمان می‌برد (به‌اضافه هزینه یک کارت تشکر، پاکت و یک تمبر) اما تأثیری به‌مراتب بیشتر بر دریافت‌کننده می‌گذارد. یک پیام عادی که اغلب هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم بدین‌صورت است: (نام دریافت‌کننده) عزیز، از زمانی که امروز در اختیار من قراردادید. یک نکته‌ای که امروز به آن اشاره کردید، خیلی برایم جالب بود. زمانی که گفتید موضوع (X) من را به یاد (Y) انداخت. به‌هرحال ممنونم، سالم باشید (نام فرستنده). شما برای نوشتن چنین چیزی نیازی به اعتراف کردن یا اثبات عشق و علاقه خود به وی ندارید و همچنین قبل از ارسال آن نیاز به نوشتن یک مطلب چندصفحه‌ای هم ندارید. تنها باید خیلی خلاصه بنویسید و در آن اشاره به ملاقات یا ارتباط قبلی خود با فرد دریافت‌کننده بکنید. با این کاری احساسی ناشی از قدردانی و اینکه به گفته‌های وی توجه شده است را به وی انتقال می‌دهید و این کار برای یک رابطه قوی بسیار مناسب هست.

 

3- نوشتن یادداشت تشکر دست‌نویس بهانه‌ای به دریافت‌کننده می‌دهد تا برای ارتباط مجدد با شما تلاش کند.

این موضوع ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما ما بارها و بارها ایمیل‌های مبنی بر تشکر برای دریافت یادداشت‌های تشکر دست‌نویس ارسالی خودمان دریافت کرده‌ایم. بعضی‌ها در پیام‌های خود یادآور شده‌اند که “این کار شما بسیار مهرآمیز و غیرمنتظره بوده است.” و اینکه منتظر دیدار ما در فرصت دیگری هستند. من با شما شرط می‌بینم که زمانی که شما یک ایمیل تشکر را برای کسی ارسال می‌کنید:

1- وی از دریافت کردن ایمیل تشکر شما اصلا متعجب نمی‌شود. و 2- مشتاقانه در پی جبران لطف شما برنمی‌آید. اما پیام تشکر دست‌نویس موجب بازماندن خط ارتباطی شما برای همیشه می‌شود.

به‌هرحال اگر تا اینجا قبول کرده‌اید که ارسال یک پیام تشکرآمیز دست‌نویس ارزش زحمت کشیدن برای آن را دارد، پس سعی کنید ارسال چنین پیام‌هایی را در لیست روزانه هفتگی کارهای خود قرار دهید. توجه داشته باشید که یکی از راه‌های عادت کردن به یک کار آسان‌تر کردن انجام آن برای خودتان می‌باشد. مثلا می‌توانید همواره لوازم لازم برای نوشتن چنین چیزی را در دفتر خود مهیا داشته باشید و آن را درجایی قرار دهید که همواره آن را ببینید.

یادداشت‌های دست‌نویس تشکر یکی از بهترین ابزارهای فروش می‌باشند. گاهی اوقات دست کشیدن از فن‌آوری‌های روز تنها چیزی است که برای جلو افتادن از رقبا به آن نیاز دارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی